Prinsen rapporterar

Hej! Det är jag, Prinsen 👑 Jag är "passehund" hos Karin o Kenneth. Dvärgschnauzer så klart liksom sankt Sigge var. Honom har jag aldrig träffat men jag kan lova att jag hört massor om honom 🙄
 
Jag är alltså här och ser efter di gamle lite då och då. Dom tror att dom passar mej när matte jobbar men det fattar ju alla vem som ser efter vem. 😉 I alla fall har jag blivit lovad att få rapportera här när jag ... ja, när det finns nåt att rapportera. Jag börjar med dagens bravader.
 
 
Här ligger jag på Karins mage och har det lite rart på morgonen. Jag ser lite ut som en krockedill, slö men livsfarlig. 🐊
 
Nä, jag är ingen sån som springer runt o luktar på blommor å sånt, tro inte det. Men när det kastas in gottekulor i dom (för att få en bra bild, misstänker jag) så ställer jag upp.
 
Vi var en sväng i Pildammarna. Där skulle hon tvunget fota mej och den blommande trollhasseln. Jag ser jag ju inte klok ut men hon säger bara "skit i det, lille Prinsepågen! Ingen tittar på dej, di tittar på blommorna!" Ibland är hon bara to much! 😡
 
Di har en pensionärskuvös här! Det är bra för där blir det varmt och det gillar jag! Vi åt lite äpple. Sen somnade jag i hennes knä. Himla mjuk människa, liksom en dyna hela hon. 👍
 
 Solen kom rakt in i Kenneths fåtölj. Himla tur han inte var hemma... för var skulle han då sitta när jag sitter här?
 
Sen gick jag ut o la mej i kuvösen. Hörde att Karin ropade på mej men jag är ingen sån typ som kommer rännande bara för att jag hör mitt namn 🤣🤣 När Kenneth kom hem la han en pläd i min fåtölj "lite mysigare och så fryser han inte", sa han varpå den hårdhudade passematten svarade "då kommer han väl in, din mespropp?!" Kenneth är en fin kille! Han har ett gott hjärta... ❤️ till skillnad från vissa 👵😉
 
Ja, så har min dag varit. Lite tråkigt för Karin har fipplat en del med telefonen med alla som ville köpa saker av henne. Det kunde hon gjort nån annan dag, tycker jag men hon skyller på en tumme som har suttit fast på ett ställe som man gör tvåan med 💩😉 Tummen hade tydligen lossnat igår och då skrev hon annonser på halva bohaget. Nästa vecka ska hon sälja Kenneths motorcykel. Undrar om han vet om det? 😲🙄
 
Oups! Nu kommer matte och hämtar mej! Hörs!
 
 

Kommentera här: